Top

Ruilen en retourneren

Bij GERO Footwear willen we graag dat u tevreden bent met het door u aangeschafte product. U heeft een zichttermijn van 7 dagen. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan kunt u een artikel binnen 14 kalenderdagen ruilen of retourneren. Mocht uw retournering te maken hebben met een fout van GERO Footwear dan moet u er voor zorgen dat u ons te kennen geeft wat ten grondslag ligt aan deze fout. Onze klantenservice zal u dan voorzien van verdere instructies. Het is wel van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). Voor producten die beschadigd of niet compleet zijn kan GERO Footwear een vergoeding in rekening brengen.
 
Bedenk en retourtermijn
U kunt uw aankoop binnen 7 kalenderdagen annuleren, de zichttermijn gaat in op de dag na de dag van aflevering. Wij vragen u om te zorgen dat het product dat u wenst te retourneren uiterlijk 7 kalenderdagen na het verlopen van de 7 kalenderdagen zichttermijn door ons ontvangen is. Kort gezegd moet een te retourneren of te ruilen artikel binnen 14 kalenderdagen bij ons retour zijn vanaf de dag na de afleverdatum.
 
Hoe kunt u ruilen en retourneren?
Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retourzending zo snel mogelijk afhandelen.
  1. Neem contact met ons op via het Retourformulier
  2. Vul uw naam, emailadres, bestelnummer en besteldatum in
  3. Vul vervolgens het product, type en de reden van retourzending in
  4. Geef de reden aan waarom u het product retour wilt sturen
  5. Vul eventueel in of het product wel of niet geopend is
  6. Als u nog andere informatie of u nog andere fouten met betrekking tot uw bestelling wilt doorgeven dan kunt u dit doen in het opmerkingenveld
  7. Na het invullen klikt u op verzenden via mail (alleen bij de browser Internet Explorer). Uw emailprogramma maakt een bericht, klik op verzenden en uw retouraanvraag is verzonden. Bij andere browsers slaat u het bestand op en mailt u het PDF document naar info@gerofootwear.nl
  8. Voor het retourneren dient u het retourformulier wat u net gemaakt heeft, uit te printen en in de retourverpakking (doos, koker of envelop) te doen
  9. U ontvangt per email een bevestiging van uw verzoek
  10. U kunt het artikel retour zenden zoals hieronder beschreven, wanneer wij via de mail of telefonisch akkoord hebben gegeven aan uw verzoek tot retourneren
  11. Na ontvangst van uw zending ruilen wij het artikel om (indien voorradig) of storten het volledige aankoopbedrag terug, afhankelijk van uw wens.
 
Geen kosten retourzending, indien u voldoet aan de retourprocedure!
Mocht u een artikel willen retourneren dan komen de kosten voor verzending ten laste van GERO Footwear. Wij betalen u de gemaakte verzendkosten terug, door het bedrag op een door u aangeven bankrekening te storten. De procedure is:
 
  1. U heeft via email of telefonisch akkoord gekregen om te retourneren!
  2. Gebruik dezelfde doos of envelop als waar u het product in heeft ontvangen. Is de verpakking na het openen niet meer bruikbaar, dan dient u (eenzelfde) formaat doos of envelop te gebruiken waar het artikel in past zonder te vouwen of te beschadigen. De verpakking dient volledig afgesloten te kunnen worden en dicht geplakt te worden met tape. Zorg ervoor dat de verpakking ongeveer hetzelfde of minder gewicht heeft als toen u het heeft ontvangen. In principe zo klein en licht mogelijk, zonder dat het artikel kan beschadigen en gevouwen hoeft te worden.
  3. Op het pakket of envelop plakt u de retour adressticker (welke u heeft ontvangen) over uw eigen adressering.
  4. In het pakket of envelop plaatst u het retour te zenden artikel of meerdere artikelen.
  5. Bij de bestelling heeft u een pakbon ontvangen, welke u bij het retourartikel in doos of envelop doet.
  6. Het ingevulde en zelf uitgeprinte retourformulier doet u in de doos of envelop.
  7. Het pakket of envelop goed dicht plakken.
  8. Frankeer de envelop of het doosje voor brievenbuspost voldoende. Let erop dat u het niet teveel frankeert.  Pakketpost (welke niet door een brievenbus past) voorziet u of laat u voorzien van een pakketzegel van TNT Post. Post- en pakketzegels kunnen over de oude, gebruikte zegels worden geplakt.
  9. Hierna doet u de envelop of brievenbusdoosje in de TNT brievenbus of geeft u het pakket af op een TNT Postkantoor.
  10. Bewaar uw bewijs van verzending van het pakket. Voor brievenbuspost heeft u geen bewijs, maar u zou een (digitale) foto van de envelop of het brievenbusdoosje met de datum van de verzenddag kunnen maken.
  11. Wanneer u zich heeft gehouden aan de procedure en de artikelen zonder duidelijke gebruikssporen bij ons  zijn ontvangen, zullen wij u het volledige aankoopbedrag van de retour gezonden artikelen terugstorten inclusief verzendkosten (geen verzendkosten retour wanneer onder het minimale orderbedrag bij bepaalde artikelen). Het bedrag zal u binnen 4 dagen na ontvangst van de artikelen door GERO Footwear op uw rekening terug gestort krijgen, indien u voldoet aan alle eisen.